torsdag den 9. maj 2013

Grønt er....


... ikke kun godt for øjet men også en lise for sjælen.
Og der sker en masse derude i øjeblikket.


Vores lille stykke med "skov" har hele vinteren og foråret stået med et tykt bunddække af nedfaldne blade. Det har været en smule deprimerende at se på og det er blevet aftalt at vi næste efterår fjerner nogle af de blade, som kommer. Nu kigger alt det grønne så op.... og det er så dejligt at se. Størstedelen er skvalderkål men det er ok så længe de bare holder sig i den ende af haven. Skvalderkål er desuden en urt og kan faktisk spises. Det siges at det smager rigtig godt, måske skulle det prøves.


Der er også en del forårsblomster, bla disse smukke blå perler... (ringe billede, i know). Flere steder ses disse kniv-lignende grønne blade at komme frem. Jeg aner simpelthen ikke hvad det er for en plante. Der er mange af dem og jeg er meget spændt på at se hvad de bliver til.



I denne ugen har vi fået fældet vores meget store smukke birk. Jeg er super birke-allergier så træet har været dødsdømt siden vi flyttede ind (birkesæsonen var slut så vi har ikke haft travlt før nu). Det er blevet til en del træ som skal flyttes til sommerhuset.
Nu ville jeg jo godt vise jer et drivhus fyldt med planter for planterne er så klar til at flytte hjemmefra. Drivhuset er udsat for den vildeste myre-plage jeg nogensinde har set. Myrebekæmpelsen er iværksat, så forhåbentlig kan både agurk, tomat, urten og peber flytte ind.

Som afslutning viser jeg lige lidt flere billeder af forår :-)



 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar