mandag den 29. april 2013

Lidt er der....

... kommet ud af symaskinen i dag.
Begge dele har jeg haft liggende som halvfabrikata et par uger.

Jeg har halv ambivalente følelser omkring finishen. Jeg er stadig ved at lære min "nye" symaskine at kende. Tidligere har jeg haft en vinrød gammel husqvarna fra halvfjerdserne. En dejlig taknemmelig maskine som jeg havde i over 10 år. Maskinen brændte sammen i starten af december... Bogstavlig talt vel og mærke og kunne ikke fixes.

Nu har jeg så erhvervet mig en Husqvarna 1140... Og jeg kender bare ikke den godt nok endnu, hvilket selvfølgelig kan ses. Jeg er godt klar over at øvelse gør mester. Jeg øver mig gør jeg... og bliver ved med det og på et tidspunkt kender jeg maskinen godt nok til at sy lige så fint som på Yndlingsmaskinen.

Elefanthuen er med grønt kløver jersey inders og en lækker lille Tandtrold (købt HER) yderst. Den kan vendes som man lige har lyst til. Så det er næsten dobbelt-op på elefanthuer :-)
T-shirten er med blåt kløver jersey, turkis rib og orange stikning. Jeg har brugt min nyindkøbte tvillingenål for første gang. Det letter arbejdsgangen helt vildt og er noget kønnere end to frie stikninger. Hurra for tvillingenåle.

 
 
 
 
Today I finnished theese two items. My old sewingmachine died a couple of months ago, I had it for 10 years and loved it. Now I purchased a Husqvarna 1140 and I do not know it good enough jet to be pleased with the finnish. I´m practicing... I am.

1 kommentar:

  1. Hej Tina
    Tusind tak for dine gaver- de er jo lige noget for mig!
    Fine ting du laver - tandtrold stoffet er super sødt!
    Jeg har arvet min mors gamle symaskine - en vinrød husqvarna fra sidst 70'erne, gad vide om ikke det er samme model;)
    kh Tina

    SvarSlet